Kraj musí ve spolupráci s příslušnými obcemi, aktivními starosty a řediteli škol aktivně pracovat na tom, aby nemusely být rušeny střední školy. Jinak se v naší zemi budou nebezpečně rozevírat nůžky mezi většími městy a venkovem. Také musí školám pomáhat lákat mladé, kvalitní učitele a to i finančně. Stranou zájmu nesmí zůstat ani další školská zařízení, jako jsou Základní umělecké školy (ZUŠ). Je třeba dále rozvíjet nové metody a prostředky výuky, včetně těch, které se osvědčily při výluce škol způsobené pandemií koronaviru, a spolupráci se školami a sítí Krasec na poli environmentální výchovy.
-
Odmítáme případné rušení či slučování středních škol, protože již v roce 2023 nastoupí na střední školy přibližně o čtvrtinu více žáků, než je tomu aktuálně.
-
Prosadíme využití stávajících volných kapacit škol jako center celoživotního vzdělávání, rekvalifikačních kurzů, apod.
-
Budeme hledat cesty, jak zvýšit prestiž učitelského povolání mj. finančními nástroji. Zvyšovat platy pedagogů lze i z krajských zdrojů a z dotací EU.
-
Prosadíme vytvoření Akčního plánu vzdělávání na roky 2020-24, jehož prioritou bude vzdělávání v ochraně životního prostředí a obnovitelné energetiky.
-
Podpoříme personální posílení Pedagogicko-psychologických poraden a Speciálně pedagogických center, zbavíme je zbytnělé administrativní zátěže a podpoříme lepší vybavení diagnostickými materiály.
-
Chceme maximálně podpořit další školská zařízení v čele se Základními uměleckými školami (ZUŠ), podporovat také Domy dětí a mládeže (DDM) a organizace podílející se na zpestřování a zkvalitňování vzdělávání a výchovy dětí i školská zařízení pro ústavní péči. Jak důležitou součástí systému jsou, ukazují třeba Salesiáni Dona Bosca, či Centrum Arpida.
-
Chceme přispět ke zkvalitnění vedení dětí v oblasti sportu a pomoci s financováním sportovní činnosti dětí z nízkopříjmových rodin apod.
Podrobnější informace si přečtete v kompletním programu pro volby do Zastupitelstva Jihočeského kraje v roce 2020.