Aby byla veřejná doprava skutečnou konkurencí té soukromé, musí být pohodlná, kvalitní a dobře koordinovaná. Musí dobře fungovat návaznost spojů i mezi různými kraji a dopravci. Na tomto poli jsou stále rezervy, na kterých se musí pracovat. Rovněž je třeba hledat nová efektivní řešení dopravní obslužnosti malých obcí. Opravy silnic musí probíhat rychleji, koordinovaněji a především transparentně – bez protekce. Prioritou musí být obchvaty obcí a opravy úseků v havarijním stavu.

  • Pro řešení efektivní dopravní obslužnosti malých obcí v zapadlých regionech budeme hledat nová řešení – včetně těch neortodoxních, jako jsou na poptávku reagující mikrobusy bez pevného jízdního řádu a s pohyblivým jízdným (podle počtu přepravovaných).

  • Ve spolupráci s Jihočeským koordinátorem dopravy (JIKORD) budeme dále rozvíjet a zkvalitňovat propojenost (integraci) veřejné dopravy. Spoje musí dobře navazovat. Nesmí se stávat, že navazující autobus ujede před nosem cestujícím z jen mírně zpožděného vlaku. Je třeba zajišťovat i mezikrajské návaznosti spojů.

  • Podpoříme, aby se žáci a studenti do školských zařízení jezdili veřejnou dopravou, a postaráme se, aby se nebořily nádražní budovy, ale hledalo se pro ně další využití.

  • Zasadíme se o to, aby byl kraj asertivnější ohledně stavby dálnice D3, účinně pomáhal obcím s realizací nutných silničních obchvatů a silnice 2. a 3. třídy v jeho vlastnictví opravoval rychle a transparentně – na základě skutečného stavu a ne protekce či politických zájmů.

  • Budeme podporovat cyklistiku jako rovnocenný druh dopravy, kamiony dostaneme pryč z obcí a zintenzivníme kontroly jejich přetížení vedoucí k poškozování silnic.

Podrobnější informace si přečtete v kompletním programu pro volby do Zastupitelstva Jihočeského kraje v roce 2020